Inamatilda ♥

2013-03-29
21:32:40

Tavlor

Idag har jag pysslat ihop tre stycken tavlor, idéerna har jag fått från weheartit, craftgawker appen och några diy konton jag följer på instagram! Har steg för steg bilder på den mest avancerade tavlan och dom andra två tänkte jag bara förklara hur jag gjorde!  Ber om ursäkt i förväg för dåliga mobilbilder, hade inte kameran med mig till mamma och pappa där jag var och fixade!
 
 
Tavla nummer ett:
 
 
Denna tavla var väldigt enkel att göra, den är gjord med endast vattenfärg, salt och genomskinligt lim. Blev dock inte så värst nöjd med denna, blev för mycket lim, torkade bort lite sen men blev inte riktigt som jag ville. Hade även velat ha någon svamp att dutta färg med istället för pensel kom jag på såhär i efterhand
 
 
Tavla nummer två:
 
 
Denna har jag gjort med kritor och en hårtork. Jag limmade fast kritor med en limpistol på en kartongbit som mamma sen fick hålla över tavlan medans jag blåste med hårtork på kritorna så dom smälte och rann ner. Har även sett såna här tavlor där dom limmat kritorna direkt på tavlan så att färgen rinner ur kritorna.
 
 
Tavla nummer tre:
 
Börja med att skriva ut bokstäver/mönster/figur och sätt fast med klådd
 
 
Rita därefter med blyerts runt om
 
 
Mät ut på ett ungefär hur tätt spikarna ska sättas
 
 
Spika i alla spikar (köp/fixa MYCKET spikar, det går åt! jag hade köpt 100, gick åt ca 450st, he-he. Därför har min tavla tre olika sorters spikar, syns som tur är inte så mycket!)
 
 
Efter det är det dax att måla, jag använde biltemas matt vita hobbyfärg
 
 
Jag sprayade cirka tre lager tror jag det var, efter det fick det torka någon timme
 
 
Och efter det var det bara att dra runt garnet som såg bra ut, hade gärna velat ha ett tunnare garn men man tager vad man haver. Och det är ju väldigt lätt att bara klippa bort och byta färg på garnet eller så
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: