Inamatilda ♥

2015-02-05
17:09:00

Torsdag

Tänkte skriva en liten läges uppdatering på hur det går för mig! Det mesta går bra, det som är svårast att "hålla" är sömnen och dom dagar jag försover mig resulterar det i att jag inte äter frukost. Men utöver det så funkar dom andra punkterna faktiskt bra! Har börjat träna lite rygg både för hållningen och för att kunna göra chins, jag har även börjat stretcha lite för rörligheten. Hoppas verkligen att det händer något i kroppen och att jag känner skillnad inom kort! Den enda punkten som jag inte har tagit tag i än är att öva på handstands, men det kommer!
 
Har även kommit på en ny punkt till listan:
  • Göra saker i tid (inlämningsuppgifter i skolan och liknande)
Känner att även den är en viktig punkt att jobba med då det antagligen kommer att minska ner på stressen och ångesten jag brukar få när jag har saker som måste göras, är verkligen en sista minuten person när det kommer till skolarbeten. Skärpning med det!
 
 
 
 
2015-01-29
21:00:49

Long time no see

Kände mest för att skriva av mig lite, det var ju ett tag sen jag gjorde något inlägg om man säger så. Känner även att om jag ska börja blogga igen så är designbyte ett krav!
 
Livet rullar på, skolan går bra osv. Har nyligen bestämt mig för en del livsstilsförändringar så jag tänkte att bloggandet nog kan vara bra för att kunna blicka tillbaka och se utveckling. För det är precis det jag ska göra, utvecklas! Finns väldigt mycket som jag vill ändra på när det kommer till kost, träning, rutiner, vardag. Ja, livet helt enkelt! Hoppas även att ni som läser ska bli inspirerade att göra livsstilsförändringar som kommer att få er att må bättre.
 
Börjar med att göra en lista på dom saker som jag för tillfället har bestämt att jag ska göra något åt:
  • Börja äta frukost
  • Tänka på vad jag stoppar i mig, snacks och godis hör hemma på helgen!
  • Storhandla = minskar onyttiga och onödiga köp
  • Gå och lägga mig i tid (innan 12 men gärna tidigare)
  • Inte sova efter skolan
  • Minska stillasittandet (som är den största hälsofaran, kommer före rökningen till och med!)
  • Städa lite varje dag så är det inte så mycket att ta tag i åt gången
  • Aktivera mig även utanför skolan, i dagsläget tränar jag endast när vi har pass i skolan och mängden på pass i veckan är väldigt varierande så dom veckor vi har lite pass - rör på fläsket hemma!
  • Dra ner på alkoholen
 
Det är väl det jag har kommit fram till i nuläget, finns ju hur mycket som helst egentligen men man får ta lite i taget så att man orkar med. Alla förändringar kan vara jobbiga till en början, det sägs att det tar 30 dagar innan man känner den verkliga skillnaden så det är bara att härda ut och kämpa! Vissa av punkterna är ju lättare än andra men i slutändan så hänger allt ihop. 
 
Har även några kroppsliga mål som jag lika gärna kan radda upp när jag ändå är igång:
  • Kunna göra chins utan assistans
  • Kunna stå på händer fritt
  • Öka muskelprocenten och minska fettprocenten
  • Känna mig stark, att jag har kraft och att jag orkar!
  • Öka min rörlighet 
  • Förbättra hållningen
 
Som min lärare brukar säga - Man blir bra på det man tränar.
Så nu gäller det att öva, öva, öva på chins och handstand, stretcha för rörligheten, träna rygg för hållningen och träna i övrigt och äta rätt för att minska fett, för att känna mig stark och för att verkligen vara stark!
 
 
If its important to you, you will find a way. If not, you will find an excuse.
 
 
 
 
 
2014-04-29
23:26:36

Tisdag

Jobbat på gruvan idag, var en dryg jobbdag med lite krångel men kul att jobba med Maja iaf! Efter jobbet åkte jag hem och sov och käkade mat sen kom pappa och visade en bil på blocket som va najs, så vi åkte och kollade på den direkt och köpte den! Så är nu ägare till egen bil och egen lägenhet, sån jävla lättnad!Imorgon är det valborg, då blir de fest med mina kompisar och på torsdag ska jag och mamma börja tapetsera i min lägenhet. Livet känns bra!